פרק ד: התחדשות חינוכית פדגוגית וטכנולוגית
שער 6 פרק ד  התחדשות פדגוגית אלירז.jpg 
התחדשות פדגוגית ישיבת אמי"ת אלירז פתח תקווה
 
"התחדשות חינוכית, פדגוגית וטכנולוגית" משמעותה: התאמת מערכת החינוך לשנות המאה העשרים ואחת. "עבורנו זו עלייה לקומה השנייה בחזון הרשת", אומר ד"ר אלדר. 
חזון הרשת מחויב להתעדכן ולעסוק בין השאר בהכנת הבוגרים ובהכשרתם לאתגרי המאה ה-21. הכשרה זו מחייבת שינוי מהותי במטרות ההוראה ובדרכי הלמידה. תהליך ההתחדשות מתמקד בלמידה מוכוונת חינוך, העוסקת בתכנים אוטנטיים ורלוונטיים, מתחשבת בשונות התלמידים ובסגנונות הלמידה השונים. כמו כן היא מסייעת בפיתוח מיומנויות למידה הנדרשות להשתלבות במרחב במאה ה-21, מעצימה את האחריות של הלומד, שואפת להישגים מצוינים תוך יישום של טכנולוגיות תקשוב בהוראה. 
שער 6 פרק ד בשביל ישראל.jpg 
 בשביל ישראל
 
אתגר למידה המכוונת למאה ה-21 צופן בחובו שורה של אתגרים, הזדמנויות וסיכונים. בין השאר, הצורך למצוא איזון בין תפקידיו ההיסטוריים של בית הספר לבין עולמות חדשים, מחייבים זהירות מרובה. 
"רשת אמי"ת מבקשת לחדש בעולם החינוך ולהיות פורצת דרך. תכנית ההתחדשות של הרשת מביאה בחשבון את מכלול הערכים והכלים המבטיחים חינוך איכותי", אומרת ד"ר מור דשן, סמנכ״ל מו״פ והערכה ברשת אמי״ת. "תפיסות הלימוד המתחדשות מחזירות למרכז השיח את עקרונות הלימוד התלמודיים: דיאלוג, עצמאות מחשבתית תוך ניסיון להעמיק בהבנת שורשי המציאות, התמודדות מתמדת עם הדעה האחרת, עבודת צוות, קבלת הכרעות במצבי ספק ועוד. אנו רואים בהתחדשות החינוכית והפדגוגית הזדמנות נוספת להעמיק את עולמו של המאמין, שבו שינויים אינם מאיימים על עולמו, אלא מעשירים את רוחו ופותחים בפניו עולם שלם של הזדמנויות".
שער 6 פרק ד המרחב הלימודי - ישיבת עמיחי.jpg 
המרחב הלימודי - ישיבת עמיחי
 
מטרות הפדגוגיה החדשנית ברשת אמי"ת:
* הצמחת תלמיד בעל ערכים, בעל מוטיבציה ללמידה ובעל כלים ומיומנויות המותאמים למאה ה- 21, המוכן לאתגרים המחכים לו בחייו כבוגר. 
* פיתוח בית החינוך לקהילה לומדת, שמשמעותה תהליך מתמשך של התפתחות ולמידה משמעותית משותפת של כל באי בית החינוך.
* יצירת השראה ובניית האמונה והביטחון בצדקת שינוי תרבות החינוך ובאפשרות לממש אותו, תוך פיתוח ומתן הכלים והיכולות הנדרשים לביצועו. 
ברשת מאמינים כי על מנת לחולל את השינוי התרבותי בבית הספר יש צורך כי כל השותפים בארגון כיחידים, והארגון כולו כשלם, יאמצו מערך חדש של אמונות, ערכים, תפיסות, מחויבויות, דפוסי חשיבה והתנהגות. זהו שינוי משמעותי בעולמם הפנימי של כל המעורבים בתהליך החינוכי: התלמיד, המורה, מורה מומחה, מנהל וצוות ניהול, ההורים והסביבה החינוכית של בית הספר.

שער 6 פרק ד שיח אישי כמוקד החינוכי בישיבה.JPG 
שיח אישי כמוקד החינוכי בישיבה​
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dedicated by Rabbi Dr. Joseph and Blanche Katz Renov in honor of the Children of AMIT